Obiekt

Tytuł: "Orientacje konsumpcyjne młodzieży studenckiej. Weryfikacja koncepcji Zygmunta Baumana"

Tytuł projektu badawczego :

Studenci UAM 2005/06 - 2009/10. Doświadczenia szkolne I rocznika reformy edukacji a zmiany zasobów jego kapitału społecznego w warunkach szkoły wyższej - badania panelowe prowadzone pod kierunkiem prof. Marii Dudzikowej; w latach 2005/6 i 2007/8 - prowadzone w ramach grantu MNiSW (nr 3821/HO3/2007/32).

Liczba stron:

447

Nazwiska powiązane:

prof. dr hab. Maria Dudzikowa

Abstrakt:

"Podstawowym celem rozprawy była weryfikacja koncepcji <<syndromu konsumpcyjnego>> Zygmunta Baumana. Zgodnie z nią członkowie płynnonowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego podporządkowują się <<syndromowi konsumpcyjnemu>>: traktują rzeczywistość (czas, przestrzeń, wartości, innych itd.) jak towar. Wykorzystałem wyniki badań prowadzonych w roku 2009 wśród studentów Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (n=446) z użyciem kwestionariusza ankiety (badania prowadzone pod kierunkiem Profesor Marii Dudzikowej). Dokonałem pomiaru nasilenia <<syndromu konsumpcyjnego>> (orientacji konsumpcyjnej) z użyciem skali. Wyniki badań nie potwierdzają silnie koncepcji Zygmunta Baumana. Nasilenie syndromu konsumpcyjnego respondentów jest niewielkie a czynnikami najbardziej je różnicującymi są: płeć, wiara oraz udział w kulturze." [abstrakt autora ze strony Repozytorium AMUR]

Spis treści:

Zawiera: 1. Wstęp; 2. Z problematyki społeczeństwa konsumpcyjnego i jego kultury; 3. Orientacja konsumpcyjna jako kategoria analityczna w badaniach nad młodzieżą; 4.Metodologiczne podstawy badań własnych; 5. Szkic do portretu badanej grupy w świetle zmiennych niezależnych; 6. Nasilenie orientacji konsumpcyjnej studentów a modelowy konsument Zygmunta Baumana; 7. Interioryzacja orientacji konsumpcyjnej przez młodzież akademicką a model konsumenta Z. Baumana; 8. Ocena przez studentów adekwatności modelu konsumenta Zygmunta Baumana do rzeczywistości; 9. Ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej młodzieży studenckiej a modelowy konsument Z. Baumana; 10. Czynniki różnicujące ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej badanej młodzieży; 11. Orientacja konsumpcyjna studentów UAM a koncepcja syndromu konsumpcyjnego Zygmunta Baumana. Analizy, syntezy, interpretacje;

Identyfikator:

oai:archiwum.edu.pl:404248

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Miejsce w archiwum:

AMUR - Adam Mickiewicz University Repository;

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

URL:

kliknij tutaj, żeby przejść

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Zakres czasowy powstania dokumentu:

ca. 2009-2010

Zakres przestrzenny powstania dokumentu:

Poznań

Informacje o badaniu:

Badania przeprowadzono w ramach badań panelowych - projekt prof. M. Dudzikowej - obejmował trzykrotne badanie tych samych studentów reprezentujących wszystkie wydziały UAM. Do trzeciej fali badania (2009/2010) dodano 5 dodatkowych pytań dotyczących orientacji konsumpcyjnej studentów UAM. Umieszczone pytania oparte były o Skalę Orientacji Konsumpcyjnej, składającą się z pozycji będących parafrazami fragmentów tekstów Z. Baumana (7 subskal odpowiadających komponentom struktury orientacji konsumpcyjnej). Do badań dobrano studentów wszystkich wydziałów UAM. Za pomocą ankiety pocztowej zrealizowanej w latach 2009/10 (we wcześniejszych falach stosowano ankietę audytoryjną - w latach 2005/6 i 2007/8) uzyskano 451 ankiet, analizie poddano 446 z nich.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

10 sty 2017

Data dodania obiektu:

10 sty 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

$number.toString().replaceAll("[0-9](?=(?:[0-9]{3})+(?![0-9]))", "$0 ")

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://archiwum.edu.pl/publication/498153

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji