Obiekt

Tytuł: "Telewizja i publiczność. Studium społecznej funkcji informacji telewizyjnej"

Liczba stron:

134

Abstrakt:

Książka podsumowuje wnioski z dość szeroko zakrojonych badań (wywiady kwestionariuszowe, wywiady, obserwacja i dzienniki recenzji) nad społecznym znaczeniem telewizji, które zostały przeprowadzone w Wielkopolsce w latach siedemdziesiątych. Szczególnie ważne było dla autora określenie społecznego znaczenia informacji telewizyjnej zwłaszcza w społecznościach lokalnych, w których pod wpływem industrializacji zmieniała się struktura społeczna. W kolejnych częściach książki omówione zostają m.in. to ile czasu respondenci spędzają przed telewizorem, które typy programów uznają za interesujące, jakie oczekiwania są wysuwane pod adresem telewizji, jak korzystanie z telewizji wpływa na postrzeganie radia i prasy. Rozważany jest także wpływ telewizji na życie rodzinne i sąsiedzkie oraz na jej rolę dla oświaty, wychowania i moralności. Publikację kończą wnioski metodologiczne, teoretyczne i praktyczne.

Spis treści:

zawiera: 1. Wstęp; 2. Społeczna funkcja informacji i publiczność telewizyjna; 3. Wyniki badań w zróżnicowaniu czasowym, przestrzennym i społecznym; 4. Telewizja a społeczności lokalne; 5. Telewizja w świetle opinii recenzentów; 6. Wnioski

Wydawca:

Wydawnictwo Naukowe UAM

Miejsce wydania:

Poznań

Identyfikator:

oai:archiwum.edu.pl:406131

Sygnatura:

BN 1.038.055

ISBN/ISSN:

ISSN 0554-8225

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seria Socjologia nr 5

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Publikacja omawia wyniki badań, na które składały się: wywiady kwestionariuszowe (dopuszczono 541 poprawnie wypełnionych kwestionariuszy), obserwacja, wywiad swobodny oraz dzienniki recenzji (zebrano 239 dzienniki). Liczba wywiadów terenowych na wsi i w małych miastach równała się liczbie odbiorników TV w badanych miejscowościach w roku badania (1972- 1973). Badania te były pewnego rodzaju kontynuacją badań, które zostały przedstawione w innej książce M. Pochwickiego "Przeobrażenia społeczności rolniczej"; Warszawa 1975.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

1 lut 2017

Data dodania obiektu:

1 lut 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

$number.toString().replaceAll("[0-9](?=(?:[0-9]{3})+(?![0-9]))", "$0 ")

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://archiwum.edu.pl/publication/499799

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji