Obiekt

Publikacja podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ze zmianami. Elektroniczna wersja publikacji została przygotowana w zgodzie z brzmieniem ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.

Tytuł: O granicach tabu w kulturze popularnej. Antropologiczny szkic na przykładzie programów telewizyjnych typu "talk show" i "reality show"

Liczba stron:

182

Nazwiska powiązane:

Andrzej P. Wejland

Abstrakt:

„Praca ta stanowić ma próbę analizy wizualnych tekstów współczesnej reklamy, które w swej warstwie znaczeniowej odwołują się do kulturowych skojarzeń o charakterze erotycznym, wykorzystują erotyczny kontekst i posługują się szczególnym sposobem jego oddziaływania na potencjalnego odbiorcę przekazu promocyjnego. (…) Pierwsza część pracy obejmuje rozważania nad samym mechanizmem tabuizacji w związku z pojęciem erotyki. (…) W drugiej części staram się odnaleźć obszar właściwy dla genezy kategorii erotyki w kontekście kultury europejskiej. (…) Trzecia część pracy zawiera już właściwą analizę trzech wybranych tekstów reklamowych, ułożonych w pewną całościową historię – opowiadającą o znaczeniu erotyki w kulturze popularnej. (…) [i] przedstawiam wyniki przeprowadzonej analizy reklam, akcentując działanie mechanizmu tabuizacji (…)” s. 2-7

Spis treści:

zawiera: 1. Wstęp; 2. Tabu i tabuizacja. Ukryte mechanizmy kultury; 3. Milczenie-aluzja-symbol. Erotyka jako motyw kultury dworskiej i ludowej; 4. Opowieść o miłości. Erotyka w tekstach reklamy; 5. Zakończenie; 6. Bibliografia; 7. Ilustracje

Identyfikator:

oai:archiwum.edu.pl:448918

Język:

polski

Udostępniane przez:

Publikacja podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ze zmianami. Elektroniczna wersja publikacji została przygotowana w zgodzie z brzmieniem ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.

Data utworzenia:

2016

Podmioty dysponujące prawami autorskimi do badań:

Umowa o korzystanie z utworu (licencja niewyłączna) zawarta z właścicielem majątkowych praw autorskich

Zakres anonimizacji :

brak

Regulaminy, przepisy:

Regulamin repozytorium cyfrowego Archiwum Badań nad Życiem Codziennym, wraz z załącznikami (warunki licencji, wzór umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, polityka prywatności oraz wzór zawiadomienia o podejrzeniu naruszenia praw lub dóbr osobistych), dostępny pod adresem: http://archiwum.edu.pl/regulamin/""""Regulamin repozytorium oraz dokumenty z nim związane (załączniki) odwołują się do: ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ze zmianami; ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ze zmianami; ustawy z dnia 27 lipca 2001r. o ochronie baz danych ze zmianami

Digitalizacja:

Archiwum Badań nad Życiem Codziennym

Sposób pozyskania:

uczelnia wyższa

Sponsor digitalizacji:

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Archiwum:

ARCHIWUM NAUKOWE Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Dodatkowe informacje :

ul. Lindleya 3/5, 90-131 Łódź, pok. 223, e-mail: etnoarchiwum@uni.lodz.pl, tel.: (042) 635-61-62

Format obiektu cyfrowego:

application/pdf

Zakres czasowy powstania dokumentu:

ca. 1980-1999

Informacje o badaniu:

badanie pojedyncze, analiza wizualnych komunikatów reklamowych z czasopism: Playboy, Twój Styl, Elle, Cosmopolitan

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

22 wrz 2018

Data dodania obiektu:

22 wrz 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

$number.toString().replaceAll("[0-9](?=(?:[0-9]{3})+(?![0-9]))", "$0 ")

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

89

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://archiwum.edu.pl/publication/541320

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji