Tytuł:

"Technologiczna codzienność. Internet - Bank - Telewizja "

Liczba stron:

222 + 1 str. streszczenia

Twórca:

Piotr Żabicki - socjolog; absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego

Temat i słowa kluczowe:

komunikacja społeczna ; technologie ; Internet ; bank ; telewizja ; konsumpcja ; propagowanie technologii ; webmaster ; strona internetowa ; program telewizyjny

Zakres przestrzenny:

Polska

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia mediów

Problemy badawcze:

analiza rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się; jak technologie związane z komunikowaniem się wpływają na tworzenie się i trwaniem społeczności?; jak propagowana jest technologia?; jak technologie tworzą krajobraz codzienności?; specyficzny język propagowania technologii komunikacyjnych; jak technologie związane są z konsumpcją?;

Kategorie społeczne, których dotyczy dokument:

klienci banków ; webmasterzy ; widzowie telewizji ; użytkownicy stron internetowych

Obszary tematyczne:

praktyki medialne

Abstrakt:

Autor podejmuje próbę analizy rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się, widzianym jako podstawowy fenomen tworzenia i trwania społeczności. Dokonuje analizy trzech rzeczywistości komunikacyjnych: internetu, banku i telewizji. Autor porównuje program telewizyjny do hipermarketu, zastanawia się nad technologiami jako zjawiskiem społecznym, przypatruje się bankowym stronom internetowym. Jego książka zawiera nie tylko opis fragmentu rzeczywistości społecznej, ale też jest zbiorem praktycznych wniosków, które mogą być przydatne podczas przyswajania nowych technologii. Autor w swych badaniach wykorzystuje ankietę skierowaną do webmasterów, analizę treści i form bankowych stron internetowych, ogłoszeń i broszur reklamowych oraz interpretację programów telewizyjnych.

Spis treści:

Zawiera: Wprowadzenie; 1. Technologia - komunikacja - konsumpcja: sieć powiązań; 2. Webmaster: społeczny plug - in nowych technologii komunikacyjnych; 3. Bank jako technologia, bank i technologie - dwa wymiary komunikowania; 4. Nowe technologie w kontekstach komunikacji telewizyjnej; Zakończenie

Wydawca:

Wydawnictwo Trio

Miejsce wydania:

Warszawa

Typ obiektu:

książka

Sygnatura:

BN 2.304.858 A

ISBN/ISSN:

ISBN 978-83-7436-107-1

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne

Data wydania:

2007

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych

Dodatkowe informacje :

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych; ul. Szamarzewskiego 89C, 60-568 Poznań; tel: (+48) 61 829 20 53;

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Autor podejmuje próbę analizy rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się, widzinym jako podstawowy fenomen tworzenia i trwania społeczności. Dokonuje analizy trzech rzeczywistości komunikacyjnych: internetu, banku i telewizji. Autor porównuje program telewizyjny do hipermarketu, zastanawia się nad technologiami jako zjawiskiem społecznym, przypatruje się bankowym stronom internetowym. Jego książka zawiera nie tylko opis fragmentu rzeczywistości społecznej, ale też jest zbiorem praktycznych wniosków, które mogą być przydatne podczas przyswajania nowych technologii. Autor w swych badaniach wykorzystuje ankietę skierowaną do webmasterów, analizę treści i form bankowych stron internetowych, ogłoszeń i broszur reklamowych oraz interpretację programów telewizyjnych.

×

Cytowanie

Styl cytowania: