Tytuł:

"Reklamowy smak raju: między archetypem a historią"

Tom :

1-2

Liczba tomów:

4

Liczba stron:

5

Twórca:

Dariusz Czaja (ur. 13 listopada 1961 r.); antropolog kulturowy; dr. hab. (od 2007 roku); adiunkt w Zakładzie Teorii i Antropologii Kultury Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Jagiellońskim; Członek redakcji kwartalnika "Polska Sztuka Ludowa – Konteksty"; Eseista, recenzent muzyczny; Za zbiór esejów "Gdzieś dalej, gdzie indziej" nominowany do Nagrody Literackiej Nike 2011.; Link do strony: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dariusz_Czaja

Temat i słowa kluczowe:

reklama telewizyjna ; slogan ; smak raju ; "explication de texte" ; archetyp

Zakres przestrzenny:

Polska

Zakres czasowy:

1992-1994

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk społecznych ; antropologia kulturowa ; antropologia współczesności

Problemy badawcze:

Analiza reklamy telewizyjnej poprzez odwołania do wizji Raju w dziełach klasyków, mitach i wierzeniach religijnych.

Kategorie społeczne, których dotyczy dokument:

współczesne społeczeństwo polskie

Obszary tematyczne:

praktyki medialne

Abstrakt:

Artykuł poświęcony jest analizie reklam trzech przedmiotów związanych z życiem codziennym: balsamu pod prysznic, samochodu i batona, które w swoim przekazie nawiązują do partycypacji w odczuciach sfery rajskiej, niebiańskiej, która ma być udziałem odbiorcy podczas konsumpcji. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera opis metody użytej podczas analizy, druga stanowi interpretacje przekazu wykonaną w oparciu o dzieła klasyków, mity i wierzenia religijne, zaś ostatnia podsumowuje rozważania: od archetypowej sakralnej głębi przekaz został sprowadzony do zdesakralizowanego stereotypu, który jednak świadczy o stałości i mocy samego archetypu. Autor posłużył się metodą analizy przekazu wizualnego.

Wydawca:

Polska Akademia Nauk Instytut Sztuki

Miejsce wydania:

Warszawa

Typ obiektu:

artykuł

Sygnatura:

UAM 99372 III

ISBN/ISSN:

ISSN 1230-6142

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa – antropologia kultury, etnografia, sztuka

Data wydania:

1994

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Miejsce w archiwum:

Czasopisma - Magazyn

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

URL:

kliknij tutaj, żeby przejść

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Analiza wizualna polskich reklam telewizyjnych odwołujących się do raju

×

Cytowanie

Styl cytowania: