Obiekt

Tytuł: "Reklamowy smak raju: między archetypem a historią"

Tom :

1-2

Liczba tomów:

4

Liczba stron:

5

Abstrakt:

Artykuł poświęcony jest analizie reklam trzech przedmiotów związanych z życiem codziennym: balsamu pod prysznic, samochodu i batona, które w swoim przekazie nawiązują do partycypacji w odczuciach sfery rajskiej, niebiańskiej, która ma być udziałem odbiorcy podczas konsumpcji. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera opis metody użytej podczas analizy, druga stanowi interpretacje przekazu wykonaną w oparciu o dzieła klasyków, mity i wierzenia religijne, zaś ostatnia podsumowuje rozważania: od archetypowej sakralnej głębi przekaz został sprowadzony do zdesakralizowanego stereotypu, który jednak świadczy o stałości i mocy samego archetypu. Autor posłużył się metodą analizy przekazu wizualnego.

Wydawca:

Polska Akademia Nauk Instytut Sztuki

Miejsce wydania:

Warszawa

Identyfikator:

oai:archiwum.edu.pl:402126

Sygnatura:

UAM 99372 III

ISBN/ISSN:

ISSN 1230-6142

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa – antropologia kultury, etnografia, sztuka

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Miejsce w archiwum:

Czasopisma - Magazyn

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

URL:

kliknij tutaj, żeby przejść

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Analiza wizualna polskich reklam telewizyjnych odwołujących się do raju

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

10 lut 2017

Data dodania obiektu:

7 gru 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

$number.toString().replaceAll("[0-9](?=(?:[0-9]{3})+(?![0-9]))", "$0 ")

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://archiwum.edu.pl/publication/496247

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji