Dorota Świtała-Trybek; doktor habilitowany; Pracownik Katedry Kulturoznawstwa i Folklorystyki Uniwersytetu Opolskiego; Zainteresowania naukowe: Tradycyjna i współczesna kultura, Obrzędowość doroczna i rodzinna, Turystyka kulturowa, Kultura górnicza, Religijność i pobożność ludowa.
Dorota Świtała-Trybek; doktor habilitowany; Pracownik Katedry Kulturoznawstwa i Folklorystyki Uniwersytetu Opolskiego; Zainteresowania naukowe: Tradycyjna i współczesna kultura, Obrzędowość doroczna i rodzinna, Turystyka kulturowa, Kultura górnicza, Religijność i pobożność ludowa.
Magdalena Szalbot - adiunkt w Zakładzie Teorii i Badań Kultury Współczesnej; W 2007 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie etnologii na Wydziale Historycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na podstawie rozprawy doktorskiej "Miejskie przestrzenie ludyczne. Etnologiczne studium miejskich przestrzeni zabawowych ze szczególnym uwzględnieniem przypadku miast średniej wielkości z pogranicza polsko-czeskiego: Cieszyna i Czeskiego Cieszyna", napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Ryszarda Kantora.; Od 2008 roku pracuje jako adiunkt naukowo-dydaktyczny w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UŚ w Cieszynie.; Jej zainteresowania badawcze skupiają się wokół ludyzmu, antropologii miasta oraz problematyki pogranicza i wielokulturowości, w tym szczególnie - miast podzielonych granicą. Interesują ją również zagadnienia etniczne, dotyczące migracji, nowych mediów, popkultury i konsumpcjonizmu.; Od 2010 roku prowadzi badania terenowe w miastach podzielonych granicą na pograniczu polsko-czeskim (Cieszyn i Czeski Cieszyn) oraz polsko-niemieckim (Zgorzelec i Goerlitz oraz Słubice i Frankfurt n. Odrą).; Link do strony: http://ieiak.us.edu.pl/instytut/pracownicy/dr-magdalena-szalbot
Violetta Krawczyk-Wasilewska - prof. dr hab.; profesor w Zakładzie Etnologii i Folklorystyki Uniwersytetu Łódzkiego.; Zainteresowania naukowe: e-folklor, globalizacja, kultura internetowa, kultura oralna, kultura kulinarna, kultura medyczna, dziedzictwo kulturowe; Katarzyna Orszulak-Dudkowska - adiunkt w Zakładzie Teorii i Badania Kultury Współczesnej Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Łódzkiego; zastępca dyrektora IEiAK UŁ ds. dydaktycznych.
Ryszard Kantor – etnolog i antropolog kultury; doktorat i habilitację uzyskał na Uniwersytecie Jagiellońskim; od 2008 roku związany z Instytutem Studiów Międzykulturowych Uniwersytetu Jagiellońskiego; w swoich badaniach zajmuje się problematyką regionów i regionalizmu oraz zabawy i ludyzmu; opublikował kilkanaście książek i ponad czterysta artykułów, haseł encyklopedycznych, omówień i recenzji; pełni funkcję Kierownika Katedry Antropologii Kultury Współczesnej.; W 2011 roku został wybrany do Komitetu Nauk Etnologicznych PAN; link do strony: http://www.ism.wsmip.uj.edu.pl/struktura
Iwona Kabzińska-Stawarz - profesor nauk humanistycznych; Pracownik Instytutu Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
Anna Rębowska; socjolog; profesor Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego; pracownik katedry Socjologii Władzy
Anna Rębowska; socjolog; profesor Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego; pracownik katedry Socjologii Władzy
Mieczysław Pochwicki - w 1969 roku obronił na Wydziale Historyczno-Filozoficznym UAM pracę doktorską pod tytułem "Procesy oraz tendencje zmian struktury społecznej i agrarnej w rejonie uprzemysławianym: studium na przykładzie powiatu konińskiego, napisaną pod kierunkiem prof. Władysława Markiewicza; http://wiki.isns.uw.edu.pl/Poznań_-_Markiewicz_Władysław_-_publikacje
Dorota Matyaszczyk -absolwentka socjologii na UAM w Poznaniu
Andrzej Kwilecki (1928-); ur. w Kwiliczu; dyrektor Instytutu Socjologii UAM 1972-1981; https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Kwilecki
Ur. 1981, poznaniak, socjolog kultury, autor książek "Sprzedawcy wiatru. Muzykanci i ich muzyka między wsią a miastem" (2008) oraz "Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych" (2013). Publikował w "Gazecie Wyborczej", "Kulturze Popularnej", "Presto", "Gadkach z Chatki", "Gazecie Bretońskiej".
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”.
REGULAMIN REPOZYTORIUM CYFROWEGO
„Archiwum Badań nad Życiem Codziennym”
§ 1 [Przedmiot regulacji]
§ 2 [Definicje]
Użyte w regulaminie wyrażenia oznaczają:
§ 3 [Postanowienia ogólne]
§ 4 [Zasady korzystania z Konta]
§ 5 [Zasady świadczenia usług]
§ 6 [Zasady korzystania z Repozytorium]
§ 7 [Ochrona danych osobowych. Polityka prywatności]
§ 8 [Postępowanie reklamacyjne]
§ 9 [Blokady. Usunięcie Konta]
§ 10 [Zastrzeżenia prawne]
§ 11 [Awarie techniczne]
§ 12 [Postanowienia końcowe]