Title:

"Kochamy (nienawidzić) - antyfanizm i nienawiść w sieci. Studium socjologiczne."

NumberOfPages:

128

Creator:

Michał Jakubczyk - absolwent socjologii w Instytucie Socjologii UAM w Poznaniu

RelatedNames:

Witold Wrzesień

Subject and Keywords:

hejt ; nienawiść ; antyfani ; hejter ; internet ; memy

Temporal coverage:

Polska

Spatial coverage:

2014

ResearchDomains:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia mediów

ResearchProblems:

Jakie są specyficzne cechy antyfanizmu i nienawiści w sieci?; W jaki sposób nienawiść objawia się w sieci?; Jakie są przyczyny nienawiści w sieci?; Jakie są konsekwencje nienawiści w sieci dla obiektu nienawiści?; Jakie są konsekwencje nienawiści w sieci dla osoby przejawiającej nienawiść?; Jakie są podobieństwa i różnice między antyfanizmem i nienawiścią?; W jaki sposób internet wpływa na rozwój antyfanizmu?; Jakie motywy kierują antyfanami w sieci?; Czy istnieją grupy antyfanowskie w sieci?; W jakich dziedzinach twórczości w sieci przejawia się antyfanizm?; Jak społeczeństwo w sieci reaguje na antyfanów?; Jakimi cechami charakteryzuje się wzorzec antyfana w internecie?

SocialCategories:

antyfani w sieci ; hejterzy w sieci

ResearchFields:

praktyki medialne

Abstract:

"Praca poświęcona jest tematyce antyfanizmu – Autor opisuje przywołane zjawisko zestawiając je pod kątem podobieństw i różnic z hejtingiem. Praca składa się z dwóch części – teoretycznej i badawczej. Pierwsza z nich zawiera przegląd teorii socjologicznych na temat kultury, popkultury, kultury masowej, komunikacji internetowej. W części tej umieszczono również definicje antyfanizmu i nienawiści w sieci. Druga część zawiera rozdział metodologiczny i omówienie wyników pozyskanych podczas badań własnych. Podstawą do wyprowadzenia wniosków zawartych w pracy były wyniki projektu badawczego obejmującego indywidualne wywiady pogłębione (N=15) oraz analizę komentarzy."

Table of contents:

Zawiera: 1. Wstęp; 2. Teoretyczne odstawy pracy; 2.1 O kulturze, kulturze masowej, popkulturze i kulturze konwergencji w kontekście socjologicznym; 2.2 Bycie antyfanem - znaczenie pojęcia; 2.3 Oblicza internetu. Internet jako przestrzeń komunikacyjna; 2.4 Społeczna konstrukcja nienawiści; 3. Nienawiść i antyfanizm w świetle badań własnych; 3.1 Założenia metodologiczne; 3.1.1 Charakterystyka przyjmowanych założeń metasocjologicznych; 3.1.2 Cel, problem badań, hipotezy badawcze; 3.1.3 Procedura, metody i techniki badań; 3.1.4 Dobór próby; 3.2 Charakterystyka demograficzna badanej populacji; 3.3 Antyfanizm; 3.4 Hejterstwo; 3.5 Antyfanizm a hejter; 4. Podsumowanie; 5. Zakończenie; 6. Bibliografia; 7. Spis obrazów

Object type:

praca magisterska

Rights Management:

Publikacja podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ze zmianami. Elektroniczna wersja publikacji została przygotowana w zgodzie z brzmieniem ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.

Publication date:

2014

Actors with access rights:

Umowa o korzystanie z utworu (licencja niewyłączna) zawarta z właścicielem majątkowych praw autorskich

Anonymisation's scope:

pełna

Regulations, rules:

Regulamin repozytorium cyfrowego Archiwum Badań nad Życiem Codziennym, wraz z załącznikami (warunki licencji, wzór umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, polityka prywatności oraz wzór zawiadomienia o podejrzeniu naruszenia praw lub dóbr osobistych), dostępny pod adresem: http://archiwum.edu.pl/regulamin/. Regulamin repozytorium oraz dokumenty z nim związane (załączniki) odwołują się do: ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ze zmianami; ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ze zmianami; ustawy z dnia 27 lipca 2001r. o ochronie baz danych ze zmianami.

Digitisation:

Archiwum Badań nad Życiem Codziennym

Way of obtaining:

uczelnia wyższa

Digitisation sponsor:

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Archives:

Archiwum Instytutu Socjologii UAM

Digital object format:

application/pdf

ResearchInfo:

Podstawą do wyprowadzenia wniosków zawartych w pracy były wyniki projektu badawczego obejmującego indywidualne wywiady pogłębione (N=15) oraz analizę komentarzy.

×

Citation

Citation style: