Title:

"Technologiczna codzienność. Internet - Bank - Telewizja "

NumberOfPages:

222 + 1 str. streszczenia

Creator:

Piotr Żabicki - socjolog; absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego

Subject and Keywords:

komunikacja społeczna ; technologie ; Internet ; bank ; telewizja ; konsumpcja ; propagowanie technologii ; webmaster ; strona internetowa ; program telewizyjny

Temporal coverage:

Polska

ResearchDomains:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia mediów

ResearchProblems:

analiza rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się; jak technologie związane z komunikowaniem się wpływają na tworzenie się i trwaniem społeczności?; jak propagowana jest technologia?; jak technologie tworzą krajobraz codzienności?; specyficzny język propagowania technologii komunikacyjnych; jak technologie związane są z konsumpcją?;

SocialCategories:

klienci banków ; webmasterzy ; widzowie telewizji ; użytkownicy stron internetowych

ResearchFields:

praktyki medialne

Abstract:

Autor podejmuje próbę analizy rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się, widzianym jako podstawowy fenomen tworzenia i trwania społeczności. Dokonuje analizy trzech rzeczywistości komunikacyjnych: internetu, banku i telewizji. Autor porównuje program telewizyjny do hipermarketu, zastanawia się nad technologiami jako zjawiskiem społecznym, przypatruje się bankowym stronom internetowym. Jego książka zawiera nie tylko opis fragmentu rzeczywistości społecznej, ale też jest zbiorem praktycznych wniosków, które mogą być przydatne podczas przyswajania nowych technologii. Autor w swych badaniach wykorzystuje ankietę skierowaną do webmasterów, analizę treści i form bankowych stron internetowych, ogłoszeń i broszur reklamowych oraz interpretację programów telewizyjnych.

Table of contents:

Zawiera: Wprowadzenie; 1. Technologia - komunikacja - konsumpcja: sieć powiązań; 2. Webmaster: społeczny plug - in nowych technologii komunikacyjnych; 3. Bank jako technologia, bank i technologie - dwa wymiary komunikowania; 4. Nowe technologie w kontekstach komunikacji telewizyjnej; Zakończenie

Publisher:

Wydawnictwo Trio

Place of publication:

Warszawa

Object type:

książka

Signature:

BN 2.304.858 A

ISBN/ISSN:

ISBN 978-83-7436-107-1

Language:

polski

Link to library:

click here to follow the link

Series:

Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne

Publication date:

2007

Location of original object:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archives:

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych

Additional information:

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych; ul. Szamarzewskiego 89C, 60-568 Poznań; tel: (+48) 61 829 20 53;

Digital object format:

text/xml

ResearchInfo:

Autor podejmuje próbę analizy rzeczywistości technologicznej związanej z komunikowaniem się, widzinym jako podstawowy fenomen tworzenia i trwania społeczności. Dokonuje analizy trzech rzeczywistości komunikacyjnych: internetu, banku i telewizji. Autor porównuje program telewizyjny do hipermarketu, zastanawia się nad technologiami jako zjawiskiem społecznym, przypatruje się bankowym stronom internetowym. Jego książka zawiera nie tylko opis fragmentu rzeczywistości społecznej, ale też jest zbiorem praktycznych wniosków, które mogą być przydatne podczas przyswajania nowych technologii. Autor w swych badaniach wykorzystuje ankietę skierowaną do webmasterów, analizę treści i form bankowych stron internetowych, ogłoszeń i broszur reklamowych oraz interpretację programów telewizyjnych.

×

Citation

Citation style: