Tytuł:

"Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych"

Liczba stron:

207

Twórca:

Patryk Pleskot (1980 - ?) - doktor habilitowany nauk społecznych; profesor nadzwyczajny; absolwent historii na Uniwersytecie Warszawskim; studiował także na uniwersytecie w Nancy; stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Ministerstwa Edukacji, a także rządu Republiki Francuskiej; https://pl.wikipedia.org/wiki/Patryk_Pleskot

Temat i słowa kluczowe:

telewizja ; telewizory ; PRL ; media ; radio ; prasa ; program telewizyjny ; kontrola społeczna ; edukacja ; moda ; rozrywka ; czas wolny ; ustrój państwa ; komunizm ; socjalizm ; mass media ; kultura masowa

Zakres przestrzenny:

Polska

Zakres czasowy:

lata 60. XXw.

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia mediów

Problemy badawcze:

jaki wpływ miała telewizja na życie codzienne Polaków w latach sześćdziesiątych?; jak rozwijała się telewizja w latach sześćdziesiątych?; jak ustój polityczny wpływał na treści emitowane w telewizji?; kim był widz?; jaki był wpływ telewizji na postawy społeczne Polaków?; jaki był wpływ telewizji na wyobrażenia społeczne Polaków?; proces upowszechniania się telewizji; jaki był stosunek widzów do programu telewizyjnego?; jakie były koszty związane z użytkowaniem telewizji?;

Kategorie społeczne, których dotyczy dokument:

Polacy w latach 60. XXw.

Obszary tematyczne:

praktyki medialne

Postacie życia społ.-polit. występujące w tekście:

Lech Pijanowski "Argus"

Abstrakt:

Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem związku telewizji z życiem społeczeństwa. Jest to analiza wchodzenia nowego medium, jakim w latach sześćdziesiątych była telewizja, w polski system mediów masowych. O ile prasa , radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy, to telewizja rozwijała się spontanicznie, z inicjatywy oddolnej - inżynierów, dziennikarzy radiowych. Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele, nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej, a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.Rozważania zawarte w książce zostały oparte głównie na rocznikach gazet i periodyków, będących źródłem informacji dotyczących wpływu telewizji na życie codzienne Polaków.

Spis treści:

Zawiera: Wprowadzenie; 1. Kultura materialna telewizji; 2. Program kontra telewidz; 3. Świat w domu: TV a kultura społeczna; Zakończenie; Telewizyjni idole lat sześćdziesiątych

Wydawca:

Wydawnictwo Trio

Miejsce wydania:

Warszawa

Typ obiektu:

książka

Sygnatura:

BN 2.649.816

ISBN/ISSN:

ISBN: 978-83-7436-135-4

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

W krainie PRL

Data wydania:

2007

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Wydziału Historycznego UAM

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Wydziału Historycznego UAM; ul. Umultowska 89d; tel. (61) 829 15 42; e-mail:bibhis@amu.edu.pl

Format obiektu cyfrowego:

text/xml


Zewnętrzna treść

Treść tej publikacji znajduje się poza biblioteką cyfrową.

Kliknij link poniżej, aby wyświetlić treść.

https://alpha.bn.org.pl/search~S5*pol/?searchtype=t&searcharg=wielki+ma%C5%82y+ekran&searchscope=5&sortdropdown=-&SORT=D&extended=0&SUBMIT=Szukaj&searchlimits=&searchorigarg=tza+progiem
×

Cytowanie

Styl cytowania: