Tytuł:

"Codzienność szkolna w doświadczeniach młodych anarchistów. Analiza przypadków"

Liczba stron:

172 + aneks i bibliografia

Twórca:

Karina Knasiecka-Falbierska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; dziekan Wyższej Szkoły Techniczno-Humanistycznej Kadry dla Europy; współpracuje z Pracownią Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół subkultur i młodzieży.

Temat i słowa kluczowe:

anarchizm ; młodzież ; szkoła

Zakres przestrzenny:

Łódź ; Lublin ; Warszawa ; Poznań

Zakres czasowy:

ca. 2004-2007

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia codzienności ; socjologia młodzieży ; pedagogika młodzieży

Problemy badawcze:

Jak młodzi anarchiści doświadczają codzienności szkolnej? Czym wyróżniają się biografie młodych anarchistów? Jak bardzo młodzi anarchiści zaangażowani są w ruch poza szkołą? Jakie elementy składają się na codzienność szkolną młodych anarchistów?

Kategorie społeczne, których dotyczy dokument:

młodzież ; uczniowie ; anarchiści ; aktywiści

Obszary tematyczne:

nieformalne pozadomowe

Abstrakt:

Książka składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się założenia dotyczące definiowania podstawowych pojęć tj. codzienności o doświadczenia. Znajduje się tu również opis procedury badawczej oraz charakterystyka podejścia badawczego. Druga część jest prezentacją wyników i interpretacji badań nad doświadczaniem codzienności szkolnej przez młodych anarchistów. W kolejnych rozdziałach rezultaty badań poświęcone biografii anarchistów oraz sposobu definiowania ich codzienności szkolnej, jak i jej doświadczania. Przedstawiona jest tutaj także próba typologii doświadczeń szkolnych badanych (zob. s. 7).

Spis treści:

zawiera: 1. Wstęp; 2. Młodzi anarchiści a edukacja – perspektywa klasyczna i współczesna; 2. Badanie doświadczania codzienności szkolnej; 3. Biografia młodych anarchistów; 4. Anarchiści o swoich szkołach; 5. Szkoła w uczniowskich metaforach; 6. Anarchista czy konformista – próba uogólnienia wyników badań; 7. Aneks A; 8. Aneks B; 9. Bibliografia.

Wydawca:

Wydawnictwo Uni-Druk

Miejsce wydania:

Poznań

Typ obiektu:

książka

Sygnatura:

BN 642.757

ISBN/ISSN:

ISBN 9788323217664

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Data wydania:

2007

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych

Dodatkowe informacje :

Dwuwydziałowa Biblioteka Nauk Społecznych; Szamarzewskiego 89C, 60-568 Poznań; tel: (+48) 61 829 20 53;

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Książka składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się założenia dotyczące definiowania podstawowych pojęć tj. codzienności o doświadczenia. Znajduje się tu również opis procedury badawczej oraz charakterystyka podejścia badawczego. Druga część jest prezentacją wyników i interpretacji badań nad doświadczaniem codzienności szkolnej przez młodych anarchistów. W kolejnych rozdziałach rezultaty badań poświęcone biografii anarchistów oraz sposobu definiowania ich codzienności szkolnej, jak i jej doświadczania. Przedstawiona jest tutaj także próba typologii doświadczeń szkolnych badanych (zob. s. 7).


Zewnętrzna treść

Treść tej publikacji znajduje się poza biblioteką cyfrową.

Kliknij link poniżej, aby wyświetlić treść.

https://alpha.bn.org.pl/search~S5*pol?/c2.314.945+A/c2+314+945+a/-3%2C-1%2C0%2CB/frameset&FF=c2+314+945+a&1%2C1%2C
×

Cytowanie

Styl cytowania: