Tytuł:

"Procesy integracyjne w Polsce w świadomości młodzieży (ziemie zachodnie i północne - druga połowa XX w.)"

Liczba stron:

205 + aneks i bibliografia

Twórca:

Zdzisław Jordanek

Temat i słowa kluczowe:

integracja ; młodzież ; ziemie zachodnie ; ziemie północne ; świadomość historyczna

Zakres przestrzenny:

Polska ; ziemie zachodnie ; ziemie północne

Zakres czasowy:

ca. 1941-2007

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk społecznych ; socjologia ; socjologia codzienności ; socjologia młodzieży ; pedagogika młodzieży ; historia współczesna

Problemy badawcze:

1. Jaki jest aktualny stan świadomości historycznej badanych jako efekt procesu jej wytwarzania ze wszczególnym uwzględnieniem realizacji tegoż procesu w warunkach Wyższej Szkoły Oficerskiej?; 2. Jak świadomość młodzieży o ziemiach zachodnich i północnych jest społecznie zużytkowana?; 3. Jakie jest miejsce świadmości historycznej młodzieży w integracji ziem zachodnich i północnych? (zob. s. 31).

Kategorie społeczne, których dotyczy dokument:

młodzież ; osadnicy ; ludność osadnicza ; mieszkańcy ziem zachodnich ; mieszkańcy ziem północnych ; autochtoni ; ludność rodzima

Obszary tematyczne:

meta dziedzina

Towarzyszące wydarzenia historyczne:

powojenne przyłączenie do Polski ziem zachodnich i północnych ; Układ Warszawski ; rozpad NRD

Abstrakt:

W pracy przedstawiono jakie miejsce w świadomości młodego pokolenia Polaków zajmuje problematyka ziem zachodnich i północnych. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza z nich poświęcona została opisowi założeń teoretycznych i metodologicznych obranych przez autora pracy. W drugiej znajduje się historyczny i socjologiczny opis przeobrażeń, które dokonały się na ziemiach zachodnich i północnych. Trzecia część prezentuje stosunek młodzieży do podejmowanych przez autora kwestii społecznych i politycznych związanych z ziemiami zachodnimi i północnymi oraz stanu wiedzy na ten temat. W czwartej części opisane zostały emocjonalne związki młodzieży ze wspomnianymi terenami oraz jej przywiązanie do nich. Wątki codzienności zostały w pracy opisane w sposób pośredni – w ramach prezentacji sposobu funkcjonowania społeczności na ziemiach zachodnich i północnych oraz opisu stosunku młodzieży do różnych faktów czy kontekstów z tym związanych.

Spis treści:

zawiera: 1. Wstęp; 2. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań nad rolą świadomości hiistorycznej w procesie integracji zmiem zachodnich i północnych wśród młodzieży; 3. Przeobrażenia społeczne na ziemiach zachodnich; 4. Stosunek młodzieży do wybranych problemów ziem zachodnich i północnych; 5. Związki emocjonalne młodzieży z ziemiami zachodnimi i północnymi; 6. Ziemie zachodnie i północne w stosunkach politycznych Polska-Niemcy w opiniach młodzieży; 7. Podsumowanie i wnioski; 8. Wykaz źródeł i podstawowej literatury; 9. Spis tabel; 10. Wykaz skrótów; 11. Załączniki; 12. Streszczenie; 13. Summary

Wydawca:

Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej

Miejsce wydania:

Koszalin

Typ obiektu:

książka

Sygnatura:

BN 2.648.124

ISBN/ISSN:

ISSN 0239-7129

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Data wydania:

2007

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

W pracy przedstawiono jakie miejsce w świadomości młodego pokolenia Polaków zajmuje problematyka ziem zachodnich i północnych. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza z nich poświęcona została opisowi założeń teoretycznych i metodologicznych obranych przez autora pracy. W drugiej znajduje się historyczny i socjologiczny opis przeobrażeń, które dokonały się na ziemiach zachodnich i północnych. Trzecia część prezentuje stosunek młodzieży do podejmowanych przez autora kwestii społecznych i politycznych związanych z ziemiami zachodnimi i północnymi oraz stanu wiedzy na ten temat. W czwartej części opisane zostały emocjonalne związki młodzieży ze wspomnianymi terenami oraz jej przywiązanie do nich. Wątki codzienności zostały w pracy opisane w sposób pośredni – w ramach prezentacji sposobu funkcjonowania społeczności na ziemiach zachodnich i północnych oraz opisu stosunku młodzieży do różnych faktów czy kontekstów z tym związanych.


Zewnętrzna treść

Treść tej publikacji znajduje się poza biblioteką cyfrową.

Kliknij link poniżej, aby wyświetlić treść.

https://alpha.bn.org.pl/search~S5*pol?/c2.648.124/c2+648+124/-3%2C-1%2C0%2CB/frameset&FF=c2+648+124&1%2C1%2C
×

Cytowanie

Styl cytowania: