Title:

"W poszukiwaniu miłości idealnej. O wirtualnym odbiorcy prasowych ogłoszeń matrymonialnych"

Volume:

1-2

NumberOfVolumes:

4

NumberOfPages:

3

Creator:

Anna Burzyńska-Kamieniecka - Absolwentka filologii polskiej i podyplomowych studiów emisji głosu, doktor nauk humanistycznych; Adiunkt w Zakładzie Językoznawstwa Stosowanego Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, kierownik Pracowni Lingwistyki Antropologicznej, lektorka języka polskiego jako obcego; Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z lingwistyką kulturową oraz glottodydaktyką polonistyczną (szczególnie jeżeli chodzi o nauczanie kultury polskiej cudzoziemców oraz sytuację polszczyzny na Kresach Wschodnich); Prowadzi badania nad dawnymi podręcznikami do nauczania języka polskiego cudzoziemców (XVI-XVIII w.); Zajmuje się także problematyką przenikania języków i kultur na terenach pogranicza; Współorganizuje karpackie konwersatoria z cyklu „Język a Kultura”, pełni funkcję sekretarza redakcji serii wydawniczej pod tym samym tytułem; Organizuje również konferencje naukowe poświęcone językowi i kulturze dawnych Kresów Wschodnich; Link do strony: http://www.bristol.us.edu.pl/czlonkowie_biogramy.php?a=93

Subject and Keywords:

miłość ; ogłoszenia matrymonialne ; prasa ; uczucia

Temporal coverage:

Polska

Spatial coverage:

02.2002-05.2002

ResearchDomains:

dziedzina nauk humanistycznych ; lingwistyka ; lingwistyka antropologiczna

ResearchProblems:

Sposób przedstawiania się w prasowych ogłoszeniach matrymonialnych; Sposób formułowania oczekiwań w stosunku do partnera w prasowych ogłoszeniach matrymonialnych; Definicje miłości; Obraz idealnej miłości w tekstach ogłoszeń matrymonialnych.

ResearchFields:

formy zażyłości

Abstract:

Artykuł przedstawia model kreacji obrazu idealnej miłości w tekstach ogłoszeń matrymonialnych. Praca podzielona została na trzy części. Pierwsza z nich zawiera opis sposobu przedstawiania siebie oraz własnych oczekiwań w stosunku do partnera w ogłoszeniach matrymonialnych zamieszczanych w ogólnopolskim magazynie "Kontakt" poprzez wyszczególnienie najczęściej zawartych w anonsach cech wyglądu i charakteru. Druga przedstawia podejście teoretyczne definiujące zjawisko miłości zaproponowane przez Aldonę Zwierzyńską, ujęte w ramach 7 modeli. Trzecia część przedstawia stworzony przez autorkę model kreacji obrazu miłości idealnej, który pojawia się w tekstach ogłoszeń o charakterze matrymonialnym. Wnioski poparte są wykonaną przez Annę Burzyńską-Kamieniecką analizą 1200 anonsów z ogólnopolskiego magazynu "Kontakt", z czego szczegółowej analizie poddanych zostało 120 testów z rubryki "Ogłoszenia matrymonialne".

Publisher:

Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk

Place of publication:

Warszawa

Object type:

artykuł

Signature:

UAM 99372 III

ISBN/ISSN:

ISSN 1230-6142

Language:

polski

Link to library:

click here to follow the link

Series:

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa – antropologia kultury, etnografia, sztuka

Publication date:

2004

Location of original object:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archives:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

In archives:

Czasopisma - Magazyn

Additional information:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

URL:

click here to follow the link

Digital object format:

text/xml

ResearchInfo:

Analiza 1200 anonsów z ogólnopolskiego magazynu "Kontakt". Szczegółowa analiza 120 testów z rubryki "Ogłoszenia matrymonialne".

×

Citation

Citation style: