Tytuł:

"W poszukiwaniu miłości idealnej. O wirtualnym odbiorcy prasowych ogłoszeń matrymonialnych"

Tom :

1-2

Liczba tomów:

4

Liczba stron:

3

Twórca:

Anna Burzyńska-Kamieniecka - Absolwentka filologii polskiej i podyplomowych studiów emisji głosu, doktor nauk humanistycznych; Adiunkt w Zakładzie Językoznawstwa Stosowanego Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, kierownik Pracowni Lingwistyki Antropologicznej, lektorka języka polskiego jako obcego; Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z lingwistyką kulturową oraz glottodydaktyką polonistyczną (szczególnie jeżeli chodzi o nauczanie kultury polskiej cudzoziemców oraz sytuację polszczyzny na Kresach Wschodnich); Prowadzi badania nad dawnymi podręcznikami do nauczania języka polskiego cudzoziemców (XVI-XVIII w.); Zajmuje się także problematyką przenikania języków i kultur na terenach pogranicza; Współorganizuje karpackie konwersatoria z cyklu „Język a Kultura”, pełni funkcję sekretarza redakcji serii wydawniczej pod tym samym tytułem; Organizuje również konferencje naukowe poświęcone językowi i kulturze dawnych Kresów Wschodnich; Link do strony: http://www.bristol.us.edu.pl/czlonkowie_biogramy.php?a=93

Temat i słowa kluczowe:

miłość ; ogłoszenia matrymonialne ; prasa ; uczucia

Zakres przestrzenny:

Polska

Zakres czasowy:

02.2002-05.2002

Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina:

dziedzina nauk humanistycznych ; lingwistyka ; lingwistyka antropologiczna

Problemy badawcze:

Sposób przedstawiania się w prasowych ogłoszeniach matrymonialnych; Sposób formułowania oczekiwań w stosunku do partnera w prasowych ogłoszeniach matrymonialnych; Definicje miłości; Obraz idealnej miłości w tekstach ogłoszeń matrymonialnych.

Obszary tematyczne:

formy zażyłości

Abstrakt:

Artykuł przedstawia model kreacji obrazu idealnej miłości w tekstach ogłoszeń matrymonialnych. Praca podzielona została na trzy części. Pierwsza z nich zawiera opis sposobu przedstawiania siebie oraz własnych oczekiwań w stosunku do partnera w ogłoszeniach matrymonialnych zamieszczanych w ogólnopolskim magazynie "Kontakt" poprzez wyszczególnienie najczęściej zawartych w anonsach cech wyglądu i charakteru. Druga przedstawia podejście teoretyczne definiujące zjawisko miłości zaproponowane przez Aldonę Zwierzyńską, ujęte w ramach 7 modeli. Trzecia część przedstawia stworzony przez autorkę model kreacji obrazu miłości idealnej, który pojawia się w tekstach ogłoszeń o charakterze matrymonialnym. Wnioski poparte są wykonaną przez Annę Burzyńską-Kamieniecką analizą 1200 anonsów z ogólnopolskiego magazynu "Kontakt", z czego szczegółowej analizie poddanych zostało 120 testów z rubryki "Ogłoszenia matrymonialne".

Wydawca:

Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Typ obiektu:

artykuł

Sygnatura:

UAM 99372 III

ISBN/ISSN:

ISSN 1230-6142

Język:

polski

Link do katalogu biblioteki:

kliknij tutaj, żeby przejść

Seria wydawnicza:

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa – antropologia kultury, etnografia, sztuka

Data wydania:

2004

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Archiwum:

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Miejsce w archiwum:

Czasopisma - Magazyn

Dodatkowe informacje :

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu; ul. Ratajczaka 38/40; 61-816 Poznań; 61 829 38 17; 61 829 38 24 (fax); library@amu.edu.pl

URL:

kliknij tutaj, żeby przejść

Format obiektu cyfrowego:

text/xml

Informacje o badaniu:

Analiza 1200 anonsów z ogólnopolskiego magazynu "Kontakt". Szczegółowa analiza 120 testów z rubryki "Ogłoszenia matrymonialne".

×

Cytowanie

Styl cytowania: