@misc{dr_Tomasz_Przybyła_-_adiunkt_na_Wydziale_Studiów_Edukacyjnych_Uniwersytetu_im._Adama_Mickiewicza_w_Poznaniu;_pracuje_w_Zakładzie_Edukacji_Elementarnej_i_Terapii_Pedagogicznej_"Telefon, author={dr Tomasz Przybyła - adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; pracuje w Zakładzie Edukacji Elementarnej i Terapii Pedagogicznej}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Wprowadzenie; 2. Współczesne formy komunikowania; 3. Telefon komórkowy; 4. Portret adolescenta; 5. Metodologia badań własnych; 6. Telefon komórkowy w komunikowaniu się adolescentów w perspektywie edukacyjnej w świetle badań własnych; 7. Interpretacja wyników badań. Wnioski; 8. Podsumowanie}, publisher={„Celem pracy jest zbadanie stopnia wykorzystania telefonu komórkowego przez adolescentów w komunikowaniu się ze szczególnym uwzględnieniem funkcji edukacyjnej. Cel ten osiągnięto dzięki zogniskowanemu wywiadowi grupowemu oraz badaniom ankietowym (…). Rozdział pierwszy dotyczy współczesnych form komunikowania, włączając komunikowanie elektroniczne, natomiast drugi opisuje telefon komórkowy (…). Przedstawiam jego historię i bardzo szybko przebiegający rozwój. Analizuję także dostępne i potencjalne usługi oraz możliwe zastosowania, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji oraz zagrożeń wynikających z jego użytkowania. W rozdziale trzecim przedstawiam portret adolescenta, ukazując jego drogę rozwoju prowadzącą do osiągnięcia dojrzałej tożsamości”. [abstrakt autora ze strony Repozytorium AMUR] W podsumowaniu Autor podkreśla, że choć adolescenci powszechnie używają telefonów komórkowych, współczesna edukacja bagatelizuje obecność telefonu komórkowego w szkole i poza nią.}, language={polski}, abstract={Celem pracy jest zbadanie stopnia wykorzystania telefonu komórkowego przez adolescentów w komunikowaniu się ze szczególnym uwzględnieniem funkcji edukacyjnej. Cel ten osiągnięto dzięki zogniskowanemu wywiadowi grupowemu oraz badaniom ankietowym (sondażowi diagnostycznemu). Rozdział pierwszy dotyczy współczesnych form komunikowania, włączając komunikowanie elektroniczne, natomiast drugi opisuje telefon komórkowy, jako medialne narzędzie intelektualne dostępne adolescentowi. Przedstawiam jego historię i bardzo szybko przebiegający rozwój. Analizuję także dostępne i potencjalne usługi oraz możliwe zastosowania, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji oraz zagrożeń wynikających z jego użytkowania. W rozdziale trzecim przedstawiam portret adolescenta, ukazując jego drogę rozwoju prowadzącą do osiągnięcia dojrzałej tożsamości. [abstrakt autora ze strony Repozytorium AMUR] W podsumowaniu Autor podkreśla, że choć adolescenci powszechnie używają telefonów komórkowych (np. korzystając z nich podczas zajęć, wykorzystując je w różny sposób do ściągania itd.), współczesna edukacja pomija i bagatelizuje obecność telefonu komórkowego w szkole i poza nią.}, type={praca doktorska}, title={"Telefon komórkowy w komunikowaniu się adolescentów – perspektywa edukacyjna}, keywords={telefon komórkowy, adolescent, młodzież, komunikowanie się, studenci, edukacja, technologie mobilne, media mobilne, sondaż, zogniskowane wywiady grupowe, fokusy}, }